Комунальна Установа "Міський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Комунальна Установа "Міський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Берегівської міської ради закарпатської області
Інклюзивна освіта – перспектива нова.
Хоч різні можливості – рівні права!
Кожна дитина – це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх!
Питання інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір є надзвичайно актуальним, особливо у контексті тих змін, які на сьогодні відбуваються в освіті. Кожна дитина, незалежно від своїх особливостей – фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних чи мовних, повинна мати можливість реалізувати своє право на навчання в будь-якому типі освітнього закладу і отримати при цьому гідну та якісну освіту.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 ухвалено рішення щодо створення Інклюзивно-ресурсних центрів та затверджено типове Положення про їх діяльність.
На виконання цієї Постанови, рішенням 29 сесії VII скликання Берегівської міської ради від 22 грудня 2017 року №974, було створено Комунальна установа "Міський інклюзивно-ресурсний центр" Берегівської міської ради Закарпатської області, та затверджено її Статут.
Інклюзивно-ресурсний центр створений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
У своїй діяльності центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту” та іншими актами законодавства. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів особи, недопущення дискримінації та порушення прав особи, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
ОСНОВНІ ЗАВДНАННЯ ЦЕНТРУ
1. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб.
2. Визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти.
3. Визначення потреби в асистенті дитини, супроводі під час інклюзивного навчання, консультація лікаря, фахівця із соціальної роботи/соціального працівника тощо.
4. Забезпечення участі фахівців ІРЦ у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами в закладах освіти.
5. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг особам з особливими освітніми потребами: особам раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти та особам, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
6. Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи.
7. Залучення фахівців ІРЦ у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо.
8. Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку.
9. Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких осіб та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.
10. Інформування громади про діяльність ІРЦ та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо.
11. Ведення обліку осіб, які звернулися до ІРЦ, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” (Система автоматизованої роботи інклюзивно-ресурсних центрів).
12. Підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності ІРЦ.
13. У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями ІРЦ є, проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та: - зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання; - здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку.
14. Надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.
Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою, має державну реєстрацію комунальної установи, здійснену 06 липня 2018 року.
Центр облаштований окремими кабінетами для психологів, логопедів, реабілітолога, дефектолога та забезпечений пандусом та поручнями відповідно до вимог державних будівельних норм.