Як навчити дитину правил безпечної поведінки
Як навчити дитину правил безпечної поведінки
Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ять оригінальних завдань, що допоможуть у цікавій формі познайомити дитину з правилами безпечної життєдіяльності та поглибити знання про правила поведінки в надзвичайних ситуаціях, прищеплювати навички безпечної поведінки під час користування Інтернетом.
Аналізуємо правила безпеки. Це завдання сприятиме розвитку вміння визначати безпечні й небезпечні дії. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься аналізувати дії з точки зору їх безпеки, усвідомлювати взаємозв’язок між дотриманням правил безпечної поведінки та збереженням власного здоров’я.
Вивчаємо сигнали світлофора. Це завдання допоможе дитині навчитися орієнтуватися у предметному довкіллі, отримати інформацію про різні види світлофорів, їхнє призначення, особливості. Робота над завданням сприятиме підвищенню обізнаності дитини у питаннях правил дорожнього руху, розвитку уваги та використанню знань у практичному житті.
Визначаємо публічну й особисту інформацію. Це завдання сприятиме формуванню соціальної та здоров’язбережувальної компетентностей дитини, розвитку вміння розрізняти публічну і приватну інформацію. Дитині пропонується позначити, яку інформацію можна повідомляти незнайомцям або малознайомим людям, а також визначити, чого саме не варто розповідати іншим задля власної безпеки.
Важливі контакти екстрених служб. Пропоноване завдання допоможе дитині розвинути відповідальне ставлення до особистої безпеки й безпеки інших. У процесі виконання завдання, дитина вчитиметься розпізнавати ситуації небезпеки, визначати осіб, які можуть надати допомогу, описувати приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікувати їх телефони, демонструвати, як просити про допомогу.
Інтернет: безпечно/небезпечно. Розвиваємо критичне мислення. Це завдання допоможе дитині розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність, навички безпечного й етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні й інших життєвих ситуаціях. Дитині пропонується прочитати твердження та поставити біля кожного позначку: «безпечно»/«небезпечно».