Відбулася нарада-семінар для директорів ІРЦ
Освіта дітей з особливими освітніми потребами залишається у центрі уваги органів влади різного рівня. Черговим кроком у реформуванні інклюзивної освіти стало створення інклюзивно-ресурсних центрів, послуги яких повинні бути наближені до дітей на місцях. Чимало з цього приводу зроблено і в нашій області.
Так, про окремі результати йшлося сьогодні на нараді з директорами інклюзивно-ресурсних центрів області.
Одне з головних питань наради було обговорення вимог до установчих документів, що зумовлено змінами до Положення про про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 617 „Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів”.
Ганна Сопкова, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації, наголосила на необхідності приведення у відповідність до чинного законодавства статутів ІРЦ та відповідальності керівника щодо забезпечення діяльності центру.
Зокрема, Ганна Іванівна, проаналізувавши роботу кожного ІРЦ, звернула увагу на створення належних умов для здійснення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами, а у цьому контексті − на використання коштів освітньої субвенції на облаштування кабінетів, забезпечення педагогічними працівниками. Було відзначено, що в Іршавському, Перечинському, Рахівському, Ужгородському районах такі умови створено, тому завдання, поставлені перед ІРЦ, виконуються та забезпечуються права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної, загальної середньої освіти.
Наталія Бокоч, методист обласного методичного центру при департаменті освіти і науки облдержадміністрації, детально проаналізувала примірний статут ІРЦ, звернула увагу на ті зміни, які необхідно внести до установчих документів відповідно до чинного Положення про інклюзивно-ресурсний центр.
Також Ганна Сопкова звернула увагу, що на колегії департаменту освіти і науки облдержадміністрації у IV кварталі буде розглядатися питання „Про виконання органами місцевого самоврядування вимог Закону України „Про загальну середню освіту” щодо створення інклюзивно-ресурсних центрів та надання якісних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами”, тому це буде своєрідним підсумком роботи центрів за період їх функціонування.
У зв’язку із зазначеним, у ході наради було обговорено і ряд інших питань організації діяльності ІРЦ, визначено першочергові завдання для забезпечення надання якісних послуг фахівцями ІРЦ.