Кожен може долучитись до змін: на платформі EdEra стартувало обговорення програм базової школи (5-9 класи) Сьогодні, 13 лютого, стартувало онлайн обговорення навчальних програм базової школи 5-9 кл.
Кожен може долучитись до змін: на платформі EdEra стартувало обговорення програм базової школи (5-9 класи)
Сьогодні, 13 лютого, стартувало онлайн обговорення навчальних програм базової школи (5-9 класів). Кожен може взяти участь в оновленні програм та запропонувати потрібні українській школі зміни на платформі EdEra за посиланням.
«Ми продовжуємо оновлювати навчальні програми, робимо це максимально відкрито як для професійних спільнот, так і для кожного зацікавленого громадянина України. Зараз ми вже розпочали підготовку до реформи Нова українська школа, у перший клас якої діти підуть 2018 року. Однак школярі не можуть чекати, тому перші зміни ми повинні забезпечити вже нині», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Одне з головних завдань, що ставить МОН перед оновленням програм базової школи, – подивитися на чинні програми для 5-9 класів під кутом зору компетентнісного підходу, а також щодо їх відповідності віковим особливостям учнів. Програми мають бути сформовані таким чином, щоб основні компетенції пронизували увесь зміст освіти і робили його прикладним до життя.
Формування компетентностей має забезпечити основна новація цьогорічного оновлення програм – впровадження наскрізних тем, які проходитимуть через основні предмети. Напрацюванням та визначенням наскрізних тем займатимуться робочі групи, до яких входять вчителі-практики, науковці та представники МОН. Натомість, на онлайн платформі учасники працюватимуть з існуючими програмами, підкреслюючи основні недоліки та пропонуючи структурні зміни.
«Наприклад, наскрізною темою може бути «підприємливість і фінансова грамотність». Якщо така тема буде визначена, то, приміром, під час вивчення матеріалу з математики зміст завдань буде прив’язаний до наскрізної теми: пропонуватиметься сформувати родинний бюджет із використанням математичних знань, що вивчаються, запланувати фінансові витрати на проїзд тощо. Відповідні матеріали, що орієнтовані на формування компетентностей, у нас є. Протягом років незалежності міжнародні донори вкладали у нашу країну багато коштів, започатковувалися проекти, в рамках яких було створено якісні освітні матеріали. Як будуть сформульовані наскрізні теми – залежить від робочих груп, в першу чергу вони виходитимуть із наявних матеріалів», – роз’яснила Міністр.
Загалом на обговорення виставлено 23 навчальні програми для 5-9 класів. Серед них: Українська мова, Українська література, Математика, Інформатика, Фізична культура, Фізика, Трудове навчання, Мистецтво, Основи здоров’я, Історія, Зарубіжна література, Географія, Хімія, Біологія, Природознавство, Англійська мова (для загальноосвітніх шкіл), Англійська мова (для спеціалізованих шкіл), Німецька мова (для загальноосвітніх шкіл), Німецька мова (для спеціалізованих шкіл), Французька мова (для загальноосвітніх шкіл), Французька мова (для спеціалізованих шкіл), Іспанська мова (для загальноосвітніх шкіл), Іспанська мова (для спеціалізованих шкіл).
«Єдина умова для внесення пропозицій та участі в обговореннях – дотримуватися дуже простих правил, суть яких можна сформулювати п’ятьма словами: пропозиції – по суті, обговорення – ввічливе», – пояснює координатор проекту з оновлення програм базової школи Сергій Горбачов.
На сторінці кожного предмету є свій модератор, який організовує обговорення і заносить пропозиції у зведені таблиці. Після кожного етапу внесення змін до програм, вони будуть оприлюднені з роз’ясненнями: які пропозиції були враховані, а які – ні, і чому. З графіком оновлення програм можна ознайомитись за за посиланням.
«Ми переконані, що реформа освіти має стати пріоритетом та надбанням усього українського суспільства. Саме тому ми робимо це обговорення максимально відкритим та запрошуємо усіх взяти у ньому активну участь», – наголосила Лілія Гриневич.